Spelletje uit de tijd van de burchten en steden.

We zijn aan het leren over de tijd van de burchten en de steden. Deze mensen en kinderen speelden natuurlijk ook spelletjes. Spelletjes die we nog kennen of die al iets minder bekend zijn. Wij gingen deze nog even spelen: touwtrekken, touwtje springen, steltlopen, stokpaardje rijden, … De leerlingen vonden het leuk!

Vegers voor vlinders

Op maandag 11 oktober trokken we naar de Blekerheide om het pijpenstrootje uit te gaan doen. Waarom? Omdat dit er heel veel groeit en het de heidevlinder verhinderd. Deze vlinder leeft op de heide. Met de wortels van het pijpenstrootje maakten we een leuk borsteltje. Zo helpen we de vlinders en hebben we een veger: … [Lees meer]

Week van het bos

Vorige week was er de week van het bos. Door het slechte weer konden we vorige dinsdag niet gaan, maar we hebben het vrijdag en vandaag goed gemaakt. De leerlingen leerden over de paddenstoelen, bomen, dieren, … Daarbij deden ze verschillende opdrachten: uilenportret, boomvoelen, boomstam doorgeven, boomhangen, … Hieronder enkele foto’s. Geniet ervan…

Belevingsloop

Hallo allemaal, Wij gingen op 30 oktober richting Soeverein voor de belevingsloop. We begonnen met een opwarmingsdans, gevolgd door de belevingsloop. Daarna kregen de leerlingen een initiatie hockey en maakten we als afsluiter een wandeltocht door de Sahara. Ik was ’s avonds heel moe…Jullie ook? Enkele kiekjes…

Verkeerspark

Vandaag trok ik met de leerlingen van de klas naar het verkeerspark. Voor een paar leerlingen was het een nieuwe ervaring, maar alle reacties waren gelukkig positief. De kinderen kregen eerst een rondleiding van de politie over de verschillende verkeersborden. Daarna werden ze in twee groepen verdeeld: de ene groep oefende op het verkeersparcours, de … [Lees meer]

Pakistan

Op donderdag 23 september kwam iemand spreken over het leven van de mensen/kinderen in Pakistan. Op het einde kregen de leerlingen 10 zakjes mee die ze nu mogen verkopen om geld in te zamelen, zodat de kinderen daar naar school kunnen gaan.

Circusartiesten

Onze nieuwe taalmethode is begonnen met teksten over het circus en teksten geschreven over en door Mark Tijsmans. Om het thema af te ronden, mochten de kinderen zelf enkele oefeningen uit het circus uitvoeren. Heel goed gedaan!!!